Pomysły na biznes we Włocławku?
2015-04-30 14:20:17
Ostatnio pojawiło się sporo środków unijnych i państwowych na rozpoczęcie działalności lub dla rozwoju istniejących firm. W związku z tym warto zastanowić się, w co warto zainwestować w naszym mieście czy okolicach i w jakich branżach oraz miejscach są nisze do wykorzystania.
W kwestii mniejszych inwestycji, we Włocławku brakuje profesjonalnej agencji opiekunek czy agencji matrymonialnej. W wielu miejscach np. na osiedlu po Celulozie (ul. Zagajewskiego, Celulozowa), Bulwarach im. Marszałka J. Piłsudskiego czy w dzielnicy Michelin brakuje wielu punktów handlowo – usługowych: sklep owocowo-warzywny, rybny, mięsno-wędliniarski, kiosk prasowy/ przemysłowy, kwiaciarnia, cukiernia-piekarnia, usługi fryzjerskie itp. Bardzo dobrym miejscem wydaje na taką działalność wydaje się też gwałtownie rozwijające się Uzdrowisko Wieniec-Zdrój.
Jeżeli chodzi o inwestycje średniej wielkości to w mieście brakuje postoju dla camperów. Wielu kierowców mija Włocławek w drodze z Torunia na południe kraju, a wystarczy tu tylko przystosować niewielką działkę. Minusem byłaby tu sezonowość inwestycji. Na pewno powodzeniem cieszyłyby się też lokale na wynajem na Bulwarach czy w Wieńcu-Zdroju. Niestety obecnie nie ma żadnych dostępnych.
W kwestii dużych inwestycji, w mieście nie ma biurowca z powierzchnią klasy A czy dużych magazynów przy autostradzie A1 pod wynajem. Kłopotu ze znalezieniem najemców nie powinno być, jeżeli komercjalizacją zajęłyby się renomowane firmy jak np. Collier, Jones Lang Lasalle, DTZ, Salliers itd. Kolejną ideą jest aparthotel. Coraz częściej goście (szczególnie długoterminowi) przedkładają aparthotele nad hotele. Jedyny we Włocławku taki obiekt jest zajęty na ok. rok do przodu, a np. na Starym Mieście nie brakuje budynków nadających się na taką działalność.
Wiele firm, zarówno polskich jak i zagranicznych, poszukuje też dystrybutorów swoich produktów. Trudno tu mówić o skali inwestycji, jaka byłaby wymagana. Jeżeli będzie to przedstawicielstwo regionalne lub w bardzo niszowej branży, nakłady inwestycyjne będą mocno ograniczone. Najlepiej znaleźć przedsiębiorstwo, którego produkty są słabo dostępne na rynku (brzmi absurdalnie ale są takie segmenty rynkowe) albo, jeszcze lepiej, innowacyjne i opatentowane, nie oferowane prze nikogo innego w kraju lub ogólnoświatowo. Przykładem mogą być wynalazki polskich firm jak m.in. NeuroOn, EPAR, Glov.me itp. Z kolei wśród innowacyjnych zagranicznych firm dystrybutorów w Polsce szukają np. Superhotpad, Einstein Medical Institute, Upcload/ FitAnalytics itd.
W kwestii mniejszych inwestycji, we Włocławku brakuje profesjonalnej agencji opiekunek czy agencji matrymonialnej. W wielu miejscach np. na osiedlu po Celulozie (ul. Zagajewskiego, Celulozowa), Bulwarach im. Marszałka J. Piłsudskiego czy w dzielnicy Michelin brakuje wielu punktów handlowo – usługowych: sklep owocowo-warzywny, rybny, mięsno-wędliniarski, kiosk prasowy/ przemysłowy, kwiaciarnia, cukiernia-piekarnia, usługi fryzjerskie itp. Bardzo dobrym miejscem wydaje na taką działalność wydaje się też gwałtownie rozwijające się Uzdrowisko Wieniec-Zdrój.
Jeżeli chodzi o inwestycje średniej wielkości to w mieście brakuje postoju dla camperów. Wielu kierowców mija Włocławek w drodze z Torunia na południe kraju, a wystarczy tu tylko przystosować niewielką działkę. Minusem byłaby tu sezonowość inwestycji. Na pewno powodzeniem cieszyłyby się też lokale na wynajem na Bulwarach czy w Wieńcu-Zdroju. Niestety obecnie nie ma żadnych dostępnych.
W kwestii dużych inwestycji, w mieście nie ma biurowca z powierzchnią klasy A czy dużych magazynów przy autostradzie A1 pod wynajem. Kłopotu ze znalezieniem najemców nie powinno być, jeżeli komercjalizacją zajęłyby się renomowane firmy jak np. Collier, Jones Lang Lasalle, DTZ, Salliers itd. Kolejną ideą jest aparthotel. Coraz częściej goście (szczególnie długoterminowi) przedkładają aparthotele nad hotele. Jedyny we Włocławku taki obiekt jest zajęty na ok. rok do przodu, a np. na Starym Mieście nie brakuje budynków nadających się na taką działalność.
Wiele firm, zarówno polskich jak i zagranicznych, poszukuje też dystrybutorów swoich produktów. Trudno tu mówić o skali inwestycji, jaka byłaby wymagana. Jeżeli będzie to przedstawicielstwo regionalne lub w bardzo niszowej branży, nakłady inwestycyjne będą mocno ograniczone. Najlepiej znaleźć przedsiębiorstwo, którego produkty są słabo dostępne na rynku (brzmi absurdalnie ale są takie segmenty rynkowe) albo, jeszcze lepiej, innowacyjne i opatentowane, nie oferowane prze nikogo innego w kraju lub ogólnoświatowo. Przykładem mogą być wynalazki polskich firm jak m.in. NeuroOn, EPAR, Glov.me itp. Z kolei wśród innowacyjnych zagranicznych firm dystrybutorów w Polsce szukają np. Superhotpad, Einstein Medical Institute, Upcload/ FitAnalytics itd.