Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Będzie Włower czyli Włocławski Rower Miejski. Włocławek szuka operatora systemu

Redakcja
JCh
200 rowerów, w tym dwadzieścia z fotelikami dziecięcymi, dwadzieścia pięć stacji - stacjonarnych i wirtualnych. Miasto Włocławek szuka operatora systemu roweru miejskiego.

Na jakich zasadach będzie działał Włocławski Rower Miejski w 2020 rok?

Postępowanie przetargowe zostało ogłoszone. Oferty chętni operatorzy mogą składać do 28 lutego. Firma, która wygra, będzie zajmowała się funkcjonowaniem systemu w trzech sezonach: od wiosny tego roku do jesieni, od 1 marca do 30 listopada 2021 i analogicznie w 2022 roku.

„Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowej usługi polegającej na uruchomieniu oraz zarządzaniu i kompleksowej eksploatacji systemu Włocławski Rower Miejski (Włower) w taki sposób, aby każdy uprawniony użytkownik mógł wypożyczyć i zwrócić rower za opłatą według ustalonej taryfy” - czytamy w specyfikacji przetargowej.

Stacja tradycyjne i wirtualne - tak jak chcieli mieszkańcy

Założenia Włoweru są następujące: dwadzieścia zwykłych stacji rowerowych z minimum dwudziestoma stanowiskami na rowery, do tego piętnaście stacji wirtualnych, które dawać będą możliwość pozostawienia roweru, bez konieczności wpinania go w stojak, czyli tak jak było w zeszłym roku, gdy realizowano pilotażowy projekt.

Czy Włower spełni oczekiwania mieszkańców. Krzysztof Kukucki, zastępca prezydenta Włocławka, jest przekonany, że tak. - Staraliśmy się określić przedmiot zamówienia tak, by mieszkańcy byli zadowoleni - mówi Krzysztof Kukucki. - Uwzględniliśmy postulaty włocławian dotyczące m.in. stacji rowerowych i fotelików dla dzieci - dodaje.

Stawki za korzystanie z Włoweru według założeń będą takie same jak w ubiegłym roku, gdy działał system roweru miejskiego. Przypomnijmy, że za wypożyczenie roweru na 20 minut nie ponosiliśmy żadnych kosztów, ale powyżej tego czasu do godziny płaciliśmy złotówkę. Druga godzina kosztowała również złotówkę, trzecia 2 zł, a każda kolejna 3 zł. Były jeszcze opłaty dodatkowe, tzw. „inicjalna” - 10 zł.

Poza tym trzeba było liczyć się z kosztami za pozostawienie roweru poza strefą postoju - maks. 8 zł, pozostawienie roweru do 20 km poza strefą funkcjonowania WRM - maks. 100 zł czy pozostawienie roweru ponad 20 km poza strefą funkcjonowania WRM - maks. 1000 zł.

Pilotaż sprawdził się we Włocławku

W ramach pilotażowego systemu roweru miejskiego, który funkcjonował we Włocławku od sierpnia do końca listopada zeszłego roku przejechaliśmy dokładnie 47803,5 kilometrów. Zarejestrowało się w sumie 2041 użytkowników. Odbyło się łącznie 15446 przejazdów, ich łączny czas wyniósł 7049 h 33 min. 41 s. Jak się okazuje, najczęstszymi usterkami, które wynikały z eksploatacji były uszkodzenia stopek i koszyków.

Z naszej internetowej sondy, w której wzięło udział 266 osób, wynika, że mieszkańcy chcą, by WRM był kontynuowany w naszym mieście. Za takim rozwiązaniem opowiedziało się 84.59 proc. głosujących, 11.28 proc. było przeciwnych, a 4,14 procent odpowiedziało „nie wiem”.

Dodajmy, że WRM to zwycięski projekt w ramach budżetu obywatelskiego na 2019 rok. Zagłosowało na niego 1274 mieszkańców. Władze miasta Włocławek stwierdziły jednak, że najpierw zrealizują pilotażowy program.

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wloclawek.naszemiasto.pl Nasze Miasto