Centrum dystrybucyjne LPP w Brześciu Kujawskim powstanie z poślizgiem. Koronawirus spowodował straty

OPRAC.:
Joanna Chrzanowska
Joanna Chrzanowska
Tak wygląda centrum logistyczne LPP w Pruszczu Gdańskim
Tak wygląda centrum logistyczne LPP w Pruszczu Gdańskim LPP
Przez koronawirusa LPP utraciło blisko 90 proc. przychodów ze sprzedaży w sklepach stacjonarnych. Konsekwencją będzie m.in. przesunięcie daty rozpoczęcia budowy nowego centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim.

Pierwszy etap budowy nowego centrum dystrybucyjnego miał się rozpocząć w 2020 roku. Przetarg i rozpoczęcie realizacji pierwszego etapu planowano na pierwszą połowę roku. Pandemia koronawirusa spowodowała, że plany inwestycyjne firmy LPP, producenta znanych marek odzieżowych, musiały ulec zmianie.

Czytaj także

Obecnie LPP analizuje możliwe scenariusze realizacji tej inwestycji oraz jej harmonogram, a dalsze decyzje w tej sprawie zapadną najwcześniej w grudniu 2020 r.

Kryzys związany z epidemią COVID-19 to największe wyzwanie w historii LPP. Z dnia na dzień, poprzez konieczność zamknięcia wszystkich sklepów w marcu br., gdańska firma utraciła blisko 90% przychodów. Dziś, mimo rządowych decyzji o ponownym otwarciu galerii handlowych, znaczna część salonów marek należących do LPP pozostaje nadal zamknięta. Jak informuje LPP, przyczyną tej sytuacji są wysokie opłaty czynszowe nieprzystające do dzisiejszych realiów funkcjonowania centrów handlowych, w tym do znacznie mniejszej liczby klientów odwiedzających tego typu obiekty oraz wolne odmrażanie gospodarek w pozostałych krajach, w których firma prowadzi działalność.

Czytaj także

Spadki przychodów, które LPP zanotowało w marcu i w kwietniu br. zostały tylko w niewielkim stopniu zrekompensowane przez wzrost sprzedaży internetowej i ponowne uruchomienie części salonów. Gdańska spółka przewiduje, że odbudowa biznesu i powrót do poziomów sprzedaży sprzed epidemii zajmie co najmniej kilkanaście miesięcy.

Trwa głosowanie...

CZY ROBISZ ZAKUPY W STACJONARNYCH SKLEPACH RESERVED, CROPP, HAUSE, SINSEY, MOHITO?

Aby dalsze prowadzenie biznesu w sposób odpowiedzialny i ochrona kilku tysięcy miejsc pracy były możliwe, zarząd firmy podjął szereg działań, wśród których najważniejsze to redukcja zamówień na nadchodzący sezon, ograniczenie liczby otwarć nowych sklepów, rezygnacja do odwołania z wynagrodzeń zarządu i rady nadzorczej, czy obniżenie pensji pracowników. Bezprecedensowa sytuacja wywołana przez pandemię zmusiła także firmę do głębokiej rewizji planów inwestycyjnych, w tym projektu budowy centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim.

- Obecnie analizowane są możliwe scenariusze dla naszej inwestycji w Brześciu Kujawskim, uwzględniające obecną sytuację finansową firmy, perspektywę czasową odbudowy biznesu, a także nasze teraźniejsze i przyszłe potrzeby logistyczne. Zakładamy, że analizy te potrwają co najmniej kilka miesięcy, a decyzję o dalszych planach dotyczących budowy centrum dystrybucyjnego będziemy w stanie podjąć nie wcześniej niż w grudniu 2020 r. – komentuje Jacek Kujawa, wiceprezes LPP.

Ze względu na bezprecedensowe skutki pandemii COVID-19 dla światowej
gospodarki i konieczność zachowania płynności finansowej, łączna kwota inwestycji zredukowanych przez LPP wynosi na dziś 620 mln zł. Oszczędności dotyczą, poza inwestycją w Brześciu Kujawskim m.in. rozwoju sieci sklepów stacjonarnych i przesunięcia na kolejny rok nowych otwarć, a także rozbudowy siedziby spółki w Gdańsku.

- Zmiany w planach inwestycyjnych LPP spowodowane przez epidemię koronawirusa nie oznaczają naszej rezygnacji z budowy centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim. W żaden sposób nie wpływają też one na nasze podejście do relacji ze społecznością lokalną. W miarę możliwości będziemy nadal uczestniczyć w życiu Brześcia Kujawskiego, współpracując w tym zakresie z Urzędem Miejskim i lokalnymi partnerami – zapewnia wiceprezes Jacek Kujawa.

Czytaj także

W 2019 roku podpisany został list intencyjny, w którym LPP zadeklarowało wolę podjęcia wspólnych działań na rzecz mieszkańców i gminy, w szczególności w obszarach o charakterze edukacyjnym, kulturalnym i rekreacyjnym. Dotąd zrealizowano już kilka dużych projektów: wyprawki dla pierwszaków, projekt edukacyjny dla szkół podstawowych „Angielski z LPP”, wakacyjna akcja dla dzieci spędzających wakacje w domu, wyposażenie pracowni językowych lokalnych szkół w tablice multimedialne.

LPP zainwestuje 500 mln złotych w budowę Centrum Dystrybucyj...

- Zapowiedź zmian inwestycyjnych przez LPP oczywiście jest w pełni uzasadniona i zrozumiała, ponieważ obecna sytuacja epidemiologiczna z całą pewnością nie pozwala na realizację wcześniejszych zamierzeń. Najważniejsze jest jednak to, że LPP nie rezygnuje z inwestowania w obszarze Brzeskiej Strefy Gospodarczej oraz będzie czynnie uczestniczyć w życiu społecznym gminy Brześć Kujawski. Życzę firmie LPP szybkiego powrotu na światowy rynek odzieżowy i z niecierpliwością czekam na informacje o rozpoczęciu najważniejszej inwestycji w powiecie włocławskim – komentuje burmistrz Brześcia Kujawskiego Tomasz Chymkowski.

Wrócą handlowe niedziele?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3