Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

"Musejon" dla Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej za wydarzenie roku 2021 [zdjęcia]

OPRAC.:
Karol Poliński
Karol Poliński
Uroczystość wręczenia nagród w konkursie  "Musejon - Kujawsko-Pomorskie Muzealne Wydarzenie Roku 2021" odbyła się w Teatrze im. W. Horzycy w Toruniu.
Uroczystość wręczenia nagród w konkursie "Musejon - Kujawsko-Pomorskie Muzealne Wydarzenie Roku 2021" odbyła się w Teatrze im. W. Horzycy w Toruniu. Szymon Ździebło
Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej we Włocławku otrzymało główną nagrodę w konkursie "Musejon - Kujawsko-Pomorskie Muzealne Wydarzenie Roku 2021", w kategorii edukacja i regionalizm.

Zobacz wideo: Rynek pracy odporny na pandemię.

20 września 2021 r. w Teatrze W. Horzycy w Toruniu, Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej we Włocławku odebrało główną nagrodę w konkursie "Musejon - Kujawsko-Pomorskie Muzealne Wydarzenie Roku 2021", w kategorii edukacja i regionalizm.

Celem konkursu jest wyłonienie i wyróżnienie najlepszych projektów realizowanych przez muzea lub inne podmioty prowadzące działalność w zakresie muzealnictwa, zlokalizowane na terenie województwa kujawsko-pomorskiego oraz promocja działalności muzealnej i jej znaczenia dla budowy tożsamości lokalnej i regionalnej.

Do konkursu mogą być zgłaszane projekty w trzech kategoriach: wystawa, działalność naukowa i wydawnicza oraz edukacja i regionalizm. W każdej kategorii przyznane zostaną jedna nagroda oraz dwa wyróżnienia. Zwycięzcy otrzymują statuetki Musejon, zaprojektowane i wykonane przez toruńskiego artystę Sebastiana Mikołajczaka.

Włocławskie muzeum zgłosiło do konkursu projekt "#MuzeumWdomu"

Zgłoszony przez muzeum w kategorii edukacja i regionalizm projekt "#MuzeumWdomu" miał na celu dotarcie do jak najszerszej grupy osób poprzez przygotowanie ciekawej, urozmaiconej oferty działań edukacyjnych, popularyzatorskich, poruszających tematy związane z regionem, dostosowanej do wieku odbiorców, prezentowanej w nowoczesny, przystępny sposób na stronie muzealnej oraz w social mediach. Wyznaczono kilka kierunków działań mających za zadanie poruszanie tematów związanych z regionem w oparciu o prezentację zbiorów muzealnych i wiedzę pracowników. Od marca do grudnia 2020 r. ukazało się 208 różnego typu prezentacji mających 387 884 odbiorców.

W ramach akcji "#MuzeumWdomu" zaprezentowano:

  • #wirtualne spacery dały możliwość zapoznania się z wszystkimi wystawami stałymi i czasowymi oraz z całością skansenu w Kłóbce. Osiem wirtualnych spacerów obejrzało 9 669 osób.
  • #materiały filmowe stanowiły dopełnienie wystaw czasowych, prezentowały efekty prac konserwatorskich, przypominały dawne obrzędy i zwyczaje ludowe. W sumie zrealizowano 17 filmów mających 33 611 odbiorców.
  • #dla małych przygotowano 19 różnorodnych warsztatów plastycznych, zagadek i konkursów, na których dzieci w przystępny sposób poznawały historię oraz tradycje regionu i uczyły się krok po kroku, jak przygotować palemkę wielkanocną, kwiatki z bibuły, flagę i kotylion oraz tradycyjne zabawki. Zajęciami zainteresowało się 34 264 młodych odbiorców.
  • #obiekty dnia prezentacja wyjątkowych zabytków będących świadectwem przeszłości, umożliwiła lepsze poznanie zbiorów tak różnorodnych tematycznie. Ogółem zaprezentowano 62 obiekty, z którymi zapoznało się 40 677 odbiorców.
  • #fotografie dnia archiwalne zdjęcia ukazujące życie miasta i okolic Włocławka zmieniających się ulic, placów, budowli oraz stowarzyszeń i mieszkańców. W sumie pokazano 53 fotografie wraz z opisami, które obejrzało 201 949 osób.
  • #albumy interaktywne z myślą o osobach lubiących przeglądać stare zdjęcia przygotowano 2 prezentacje multimedialne album fotograficzny, do którego zdjęcia i wycinki prasowe osobiście wklejał Stanisław Zagajewski oraz album kujawskiego oddziału Stowarzyszenia Kupców Polskich z lat 30. XX wieku, przejrzało je 2713 osób.
  • #ilustrowane artykuły okolicznościowe opracowane były zgodnie z rokiem obrzędowym oraz upamiętniającym ważne wydarzenia historyczne dotyczące regionu i Polski. 21 artykułów dotarło do 26 305 odbiorców.
  • #quizy utrwalano i sprawdzano wiedzę, np. na temat włocławskiego fajansu ,ludowych zwyczajów, przeznaczenia zapomnianych przedmiotów, historii miasta oraz wydarzeń z sierpnia 1920 we Włocławku. W 16 zadaniach wzięło udział 11 990 odbiorców.
  • #konkursy zorganizowano dwa konkursy dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych związane z obchodami 100-lecia bitwy warszawskiej. Zainteresowało się nimi 20 857 osób. muzeum przygotowało cykl "Sekrety kuchni ludowej", w którym odkryto tajniki wypieku chleba, serów oraz domowych przetworów przed 2415 osobami. Ponadto miłośników zwiedzania w ciemnościach przyciągnęła wirtualna Noc muzeów, w której wzięły udział 3434 osoby.

Interaktywna prezentacja akcji "#MuzeumWdomu" jest na: http://muzeum.wirtualnefoto.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na wloclawek.naszemiasto.pl Nasze Miasto