Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rondo na obwodnicy Lubrańca nabiera kształtów [zdjęcia]

Informacja prasowa
Trwa budowa obwodnicy Lubrańca
Trwa budowa obwodnicy Lubrańca ZDW w Bydgoszczy
Trwają prace przy budowie obwodnicy Lubrańca w ciągu drogi wojewódzkiej nr 270 w powiecie włocławskim. Powstają nowe ronda, a na przygotowanych wcześniej podporach i przyczółkach mostu na Zgłowiączce zamontowano belki, na których wykonana zostanie jezdnia. Inwestycję wizytował w ubiegłym miesiącu marszałek Piotr Całbecki.

- Dzięki obwodnicy wyprowadzimy ruch tirów poza miasto, zmniejszymy hałas i zwiększymy bezpieczeństwo mieszkańców. Równocześnie zleciliśmy prace przy przebudowie drogi z Lubrańca do Brześcia Kujawskiego - powstanie bardzo dobre połączenie powiatu włocławskiego z autostradą A1. Przygotowujemy się też do kolejnych inwestycji w tej części województwa. Ogłosiliśmy między innymi przetarg na oczekiwaną przebudowę odcinka drogi wojewódzkiej nr 269 z Chodcza w kierunku Chocenia – mówi marszałek Piotr Całbecki.

Nowy most w ciągu obwodnicy powstaje na południe od Lubrańca pomiędzy miejscowościami Borek i Brzezina. Będzie to pięcioprzęsłowy most o długości blisko 140 metrów. Wykonawca - toruńska spółka Onde – wybudowała już przyczółki oraz podpory. Z końcem kwietnia zamontowane zostały żelbetowe belki, na których teraz wykonywana będzie płyta z jezdnią.

Obwodnicę z istniejącą drogą wojewódzką połączą ronda. W miejscowości Borek (na południe od Lubrańca) wykonawca usuwa kolizje z podziemną infrastrukturą i wykonuje roboty przy pierwszej części wyspy centralnej wraz z jezdnią. Nowe skrzyżowanie z ruchem okrężnym będzie także połączone z lokalnymi drogami na Marysin i Zgłowiączkę.

W szybkim tempie powstaje też drugie rondo w rejonie miejscowości Lubraniec-Parcele (po północnej stronie Lubrańca). Kierowcy korzystają już z części nowej konstrukcji wybudowanej od strony ogrodów działkowych. Trwają intensywne prace od strony obwodnicy, gdzie przygotowywane są kolejne warstwy konstrukcyjne.

Wykonawca prowadzi kolejne roboty brukarskie związane ze ścieżką pieszo-rowerową, którą zaprojektowano na centralnej części obwodnicy (w rejonie miejscowości Piaski) i krawężników przy skrzyżowaniach z drogami lokalnymi.

Zakończenie wszystkich głównych prac planowane jest jeszcze w tym roku. Realizacja całej inwestycji pochłonie ponad 64 mln złotych i możliwa jest m.in. dzięki środkom unijnym Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.

W trakcie przebudowy jest również 7-kilometrowa droga łącząca Brześć Kujawski z Lubrańcem. Na kolejnych odcinkach rozbierana jest stara nawierzchnia. W wielu miejscach ze względu na brak odpowiedniej nośności wykonywana będzie też nowa konstrukcja trasy. Jezdnia zostanie wzmocniona do przenoszenia obciążeń rzędu 11,5 tony na oś. Oznacza to, że będzie zdecydowanie bardziej odporna na powstawanie uszkodzeń i kolein. Trasa zyska też utwardzone pobocza, perony autobusowe , nowe oznakowanie i bariery. Prace wykonywane są połówkowo, stąd kierowcy muszą liczyć się z ruchem wahadłowym sterowany sygnalizacją.

Inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Łączny koszt przedsięwzięcia szacowany jest na ok. 30 mln zł.

Równocześnie trwają przygotowania do uruchomienia kolejnych zadań drogowych w powiecie włocławskim. W poniedziałek (24 kwietnia) ogłoszony został przetarg na przebudowę 5,5-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 268 pomiędzy Chodczem i Wolą Adamową. Przebudowa drugiego odcinka na tej trasie z Woli Adamowej do Chocenia o długości 2,9 km zostanie zlecona w przyszłym roku. Powstaje dokumentacja niezbędna do zlecenia prac przy przebudowie drogi nr 268 od Brzezia do Brześcia o długości 10 kilometrów. Na te zadania samorząd województwa zdobył środki z funduszy zewnętrznych. Zaawansowane prace trwają przy rozbudowie kolejnego odcinka drogi wojewódzkiej nr 265 z Kowala do Baruchowa.

Obwodnica Lubrańca w liczbach

  • Długość – 5,3 km,
  • Szerokość jezdni – 8 m z opaskami bitumicznymi,
  • Szerokość poboczy gruntowych – 1,5 m,
  • Nośność nawierzchni – 115kN/oś.
  • Wartość inwestycji – 64,43 mln zł.
od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wloclawek.naszemiasto.pl Nasze Miasto