Wracają opłaty parkingowe w Wodzisławiu Śl.
Od 1 czerwca zostaje wznowiony obowiązek dokonywania opłat parkingowych w Strefie Płatnego Parkowania w Wodzisławiu Śląskim. Przypomnijmy, 19 marca zawieszono ich pobieranie w związku z pandemią koronawirusa.
Dodajmy, że opłaty można dokonywać za pośrednictwem aplikacji e-Park. To łatwy w obsłudze i wygodny sposób działający we wszystkich sieciach komórkowych. Wystarczy pobrać prostą, darmową aplikację na swój telefon, zarejestrować się w systemie i w ten sposób płacić za postój w strefie płatnego parkowania.
Cennik opłat pozostaje bez zmian.
Radni chcą zmian w systemie
Tymczasem radni z większościowej koalicji chcą zmian w Strefie Płatnego Parkowania. Uważają, że SPP i miejskie parkingi w centrum od lat są obiektem skarg mieszkańców niezadowolonych ze skomplikowanych zasad parkowania. Przypominają głośną sprawę z 2017 roku. Dotyczyła radnego Żabickiego, który na własnej skórze odczuł to, z czym mierzą się mieszkańcy. Radny kupił bilet w najbliższym czynnym parkomacie, a po roku został wezwany do zapłaty kary. Stało się tak, ponieważ Strefa podzielona jest na dwie części, a osobne zasady funkcjonują na miejskich parkingach.
Teraz sytuacja może się zmienić. Grupa jedenastu radnych tworzących tzw. koalicję w Radzie Miejskiej przygotowała projekt stanowiska, które zostało przyjęte przez Radę na sesji 27 maja. Jest to odpowiedź na wiele głosów mieszkańców domagających się zmian.
Radni piszą, że:
- Jak najszybciej powinny zostać wprowadzone zmiany w funkcjonowaniu Strefy Płatnego Parkowania i miejskich parkingów.
- Strefa Płatnego Parkowania i miejskie parkingi powinny mieć tego samego zarządcę, jednolity system funkcjonowania i wzajemnie honorować zakupione bilety, abonamenty i identyfikatory.
- W Strefie Płatnego Parkowania powinien zostać zlikwidowany podział na podstrefy A i B. Powinna zostać ustalona jedna stawka opłaty dla wszystkich miejsc i dla każdej rozpoczętej godziny w Strefie oraz na parkingach miejskich.
- Powinna zostać wprowadzona możliwość pobrania darmowego biletu na parkowanie co najmniej do 15 minut.
- Powinna zostać wprowadzona możliwość zakupu biletu całodniowego.
- Osoby, które przekroczyły opłacony czas parkowania powinny mieć możliwość dopłacenia brakującej sumy do 3 dni bez dodatkowych opłat.
- Opłaty za identyfikatory mieszkańca powinny zostać obniżone co najmniej do 25 zł za pierwszy samochód zarejestrowany pod danym adresem zamieszkania.
- Mieszkańcy powinni mieć możliwość zakupu identyfikatora wcześniej niż w pierwszym dniu miesiąca.
- Powinien zostać przygotowany plan zwiększenia ilości miejsc parkingowych w centrum Wodzisławia Śląskiego, uwzględniający jednocześnie istnienie w ścisłym centrum traktów dostępnych tylko dla pieszych.
- Temat jest ważny, bo dotyczy mieszkańców Starego Miasta mieszkających w strefie, ale też wszystkich mieszkańców innych dzielnic, którzy przyjeżdżają do centrum swoimi samochodami. Chcemy, żeby zasady były proste i jasne, a przede wszystkim maksymalnie korzystne dla mieszkańców. Na część decyzji Rada nie ma wpływu, stąd nasze stanowisko. Mam nadzieję, że rozpocznie ono debatę na temat parkingów i zmotywuje Prezydenta do przygotowania projektu uchwały, a w efekcie uda się przyjąć takie przepisy, z których mieszkańcy będą zadowoleni. To przecież oni są najważniejsi - komentuje Adrian Jędryka, radny PiS.
Na dyskusję otwarty jest m.in. Czesław Rychlik z obozu sprzyjającemu prezydentowi Wodzisławia Śl. Przyznał, że też jest za biletem całodobowym i połączeniem stref. Pytanie jest jednak inne, jakie powinny obowiązywać opłaty. Zwracał uwagę na problem miejsc dla osób z niepełnosprawnościami.
- Na stosownych komisjach można wysłuchać opinii obecnych administratorów. To wymaga rzeczowej i konkretnej dyskusji - powiedział Czesław Rychlik.
Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?