Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tak było na konsultacjach społecznych w sprawie budowy obwodnicy Brześcia Kujawskiego [zdjęcia]

OPRAC.:
Paweł Czarniak
Paweł Czarniak
Konsultacje w sprawie budowy obwodnicy Brześcia Kujawskiego
Konsultacje w sprawie budowy obwodnicy Brześcia Kujawskiego PC
Dużym zainteresowaniem cieszyło się spotkanie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z mieszkańcami gminy Brześć Kujawski w sprawie budowy obwodnicy. Zobaczcie zdjęcia.

Zobacz wideo: Liczebność zwierząt hodowlanych w Polsce

W środę 29 września w Brzeskim Centrum Kultury i Historii "Wahadło" odbyło się spotkanie informacyjne w sprawie budowy obwodnicy Brześcia Kujawskiego. Tematem pierwszego spotkania z mieszkańcami było omówienie zaprezentowanych przez przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Biura Projektów TRAKT proponowanych wariantów przebiegu obwodnicy.

Organizatorzy zapowiedzieli, że to spotkanie nie będzie jedyne.

Swoje uwagi mieszkańcy mogą przekazywać wypełniając ankietę

W chwili obecnej trwa realizacja stadium projektu – Studium Techniczno–Ekonomiczno–Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla dwóch wariantów proponowanej obwodnicy. - przeczytaliśmy na stronie Urzędu Gminy Brześć Kujawski.

  • Do II kw. 2023 r. - prace nad Studium Techniczno- Ekonomiczno–Środowiskowym z elementami Koncepcji Programowej wraz z opracowaniem materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
  • III kw. 2023 r. - wybór wariantu preferowanego do DŚU – na etapie STEŚ – Etap I;
  • IV kw. 2024 r. - uzyskanie DŚU (wybór wariantu do realizacji);
  • IV kw. 2024 r. - zakończenie etapu STEŚ – Etap II.

Planowany termin realizacji inwestycji w gminie Brześć Kujawski - 2025 -2030 r.

Spodziewane korzyści wynikające z realizacji planowanej

  • Usprawnienie ruchu drogowego na kierunku Strzelno – Włocławek (węzeł autostrady A-1);
  • Usprawnienie funkcjonowania ruchu w miejscowości Brześć Kujawski;
  • Poprawa bezpieczeństwa ruchu w korytarzu projektowanej drogi;
  • Poprawa przepustowości drogi, komfortu przejazdu oraz prędkości ruchu;
  • Poprawa komfortu akustycznego w sąsiedztwie istniejących dróg DK25 ze względu na zmniejszenie na nich natężenia ruchu.
  • Umożliwienie aktywizacji gospodarczej terenów zlokalizowanych m.in. w sąsiedztwie projektowanej trasy obwodnicy.
  • Charakterystyka inwestycji

Takie są wstępne warianty przebiegu obwodnicy Brześcia Kujawskiego

Początek przedmiotowej obwodnicy zlokalizowano w ciągu drogi krajowej Drogi Krajowej 62 po zachodniej stronie miasta Brześć Kujawski. Koniec łączy się z istniejącą DK62 w miejscowości Pikutkowo na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą do Brzeskiej Strefy Gospodarczej (wylot w kierunku Włocławka i węzła autostradowego)

Zaprojektowano dwa zasadnicze warianty przebiegu planowanej obwodnicy m. Brześcia Kujawskiego z dodatkową możliwością łączenia obydwu wariantów. Zakłada się przebieg tras po południowej stronie Brześcia Kujawskiego w celu połączenia z drogami wojewódzkimi nr 265 i 270 (ul. Głowackiego). Początkowo obydwa warianty przebiegają przez tereny niezabudowane. W dalszym odcinku wariant 2 omija budynki zlokalizowane w Rzadkiej Woli oraz w Guźlinie. Dodatkowo dla wariantu 1 wykonano dodatkowe połączenie z wariantem 2 w celu ominięcia zabudowań w Guźlinie.

[polecane[22031805,22051191;1[/polecane]

Zakres inwestycji w gminie Brześć Kujawski obejmuje ponadto:

  • budowę odcinka drogi krajowej;
  • budowę obiektów inżynierskich w ciągu i nad planowaną drogą krajową;
  • budowę systemu odwodnienia pasa drogowego, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, przepusty i inne;
  • przebudowę istniejących dróg oraz budowę dodatkowych jezdni dla obsługi ruchu lokalnego – działki położone w obszarze inwestycji, które mają zapewniony dostęp do dróg publicznych, po wykonaniu inwestycji będą miały zapewniony dojazd do zaprojektowanych lub istniejących dróg publicznych poprzez dodatkowe jezdnie poprowadzone wzdłuż projektowanej drogi ekspresowej;
  • realizację rozwiązań wynikających z oceny oddziaływania na środowisko w tym: ekrany akustyczne, zieleń ochronna, przejścia dla zwierząt, ogrodzenie ochronne;
  • budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu, a także infrastruktury technicznej związanej z drogami.
Konsultacje w sprawie budowy obwodnicy Brześcia Kujawskiego

Tak było na konsultacjach społecznych w sprawie budowy obwod...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na wloclawek.naszemiasto.pl Nasze Miasto