- Zamykanie ruchu w tym miejscu będzie się odbywało stopniowo - wyjaśnia Roman Mikołajczak, prezes WPRD. - Całe rondo będzie przedzielone na połowy wzdłuż osi ulic Budowlanych i Promiennej. Na jednej części będą prowadzone roboty, a na drugiej będzie odbywał się ruch w dwóch kierunkach. Nie będzie wtedy wjazdu w ulicę Hutniczą, gdyż ruch samochodów sparaliżowałby nam pracę. Chcę uspokoić pasażerów MPK. Autobusy będą kursowały po swoich trasach.
W poniedziałek zamknięta zostanie ul. Hutnicza od strony torów. Wtedy też rozpocznie się tymczasowe poszerzanie jezdni wzdłuż ulic Budowlanych i Promiennej, aby zrobić przejazd dla samochodów po wschodniej części tych ulic.
- Roboty na zachodniej części ronda będą trwały około miesiąca - dodaje prezes WPRD. - Po tym terminie przeniesiemy roboty na drugą, wschodnią stronę, a ruch będzie się odbywał po docelowej geometrii skrzyżowania. Wtedy jednak mogą być problemy z wprowadzeniem ruchu dwukierunkowego, być może będziemy musieli wprowadzić ruch wahadłowy, sterowany sygnalizacją świetlną. Ten etap robót potrwa również około miesiąca.
RUCH KOŁOWY PODCZAS REMONTU - MAPKA
Kierowców czeka jednak niemiła niespodzianka. Wykonawca całkowicie zamknie ruch na rondzie w czasie układania ostatniej, ścieralnej warstwy. Pocieszającym jednak jest fakt, że roboty będą trwały jedynie po dwie, trzy godziny dziennie. Problemem będzie wtedy kursowanie autobusów MPK. W tej sprawie trwają jeszcze uzgodnienia z przewoźnikiem.
Nowe rondo będzie miało cztery wloty. Średnica wewnętrznej wysepki będzie miała 15 m, do której należy doliczyć 1,5 m „obręczy” dookoła wysepki. Natomiast jezdnia będzie miała szerokość 5,5 m.
***
Fontanna chodnikowa na Starym Rynku z opóźnieniem
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?