Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Na dworcu PKP we Włocławku trwa przebudowa peronu nr 2. Kiedy zakończą się prace? Zdjęcia

Joanna Maciejewska
Joanna Maciejewska
Wideo
od 16 lat
Na dworcu PKP we Włocławku przebudowano już peron nr 1, a obecnie trwają prace przy przebudowie peronu nr 2. Pasażerowie z nowego podwyższonego peronu będą mogli skorzystać już w połowie 2024 roku. Zobaczcie zdjęcia z przebudowy peronu nr 2.

Spis treści

Od kilku miesięcy podróżni korzystają z przebudowanego peronu nr 1 we Włocławku

Na dworcu PKP we Włocławku przebudowano już peron nr 1. Z podwyższonego peronu nr 1 podróżni korzystają od maja 2023 roku. Zamontowano tam tablice informacyjne oraz czytelne oznakowanie, które ułatwia podróżnym orientację na stacji. Jest również nowe, jaśniejsze oświetlenie.

- Od listopada dostępne jest wyremontowane przejście podziemne, które ułatwia dostęp do kolei w kierunku Bydgoszczy, Torunia, Kutna i Łodzi oraz usprawnia komunikację osób pieszych w tej części miasta, łącząc osiedle Południe – poprzez stację i dworzec kolejowy – ze Śródmieściem – przypomina Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Tak wygląda wyremontowany tunel pod linią kolejową we Włocławku, 1 grudnia 2023 roku. Wojciech Alabrudziński

Taki jest planowany termin zakończenia przebudowy peronu nr 1 we Włocławku

Na dworcu PKP we Włocławku kontynuowane są prace związane z przebudową peronu nr 2. Przypomnijmy, że prace rozpoczęły się w drugiej połowie października 2023 roku. Po przebudowie peron będzie miał wyższą konstrukcję, z której łatwiej będzie można wsiąść do pociągów odjeżdżających w kierunku Torunia, Bydgoszczy, Kutna i Łodzi. Zadanie – z środków budżetowych - realizuje PKP Polskie Linie Kolejowe.

- Zamontowana zostanie 150-metrowa wiata oraz zabudowana winda z przejścia podziemnego. Zakończenie prac planowane jest w połowie roku (2024 – przypis redakcji). Wartość wszystkich prac realizowanych przez PLK S.A. na stacji wynosi ponad 33 mln zł netto ze środków budżetowych – dodaje Przemysław Zieliński.

Tak zmieni się peron nr 2 na dworcu PKP we Włocławku

Po zakończeniu prac peron nr 2 będzie wyższy. Dzięki temu podróżnym łatwiej będzie wsiadać do pociągów. Nawierzchnia peronu będzie antypoślizgowa ze ścieżkami naprowadzającymi, które będą wsparciem w poruszaniu się osób niewidomych i niedowidzących. Na peronie zbudowana zostanie 150-metrowa wiata, która architektonicznie będzie nawiązywać do budynku nowego dworca. Zamontowane zostaną też ławki, gabloty informacyjne z rozkładem jazdy oraz czytelne oznakowanie. Dostęp na peron ułatwi, szczególnie osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się, nowa winda z przejścia podziemnego. Zaplanowano jasne, energooszczędne oświetlenie z oprawami LED.

Pasażerowie korzystają już z przebudowanego peronu nr 1 na dworcu PKP we Włocławku. Zakończenie prac związanych z budową nowego dworca planowane jest na czerwiec, a prac w przejściu podziemnym na sierpień 2023.Wojciech Alabrudziński

Lepszy dostęp do kolei w Kujawsko-Pomorskiem

Warto zaznaczyć, że na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, nie tylko we Włocławku zmienia się stacja. Nowe przystanki w Grudziądzu i Tucholi poprawiły dostęp podróżnych do kolei.

- Dzięki zrealizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w 2023 r. inwestycjom, stacje i przystanki w woj. kujawsko – pomorskim zachęcają do wyboru kolei w codziennych podróżach. PLK S.A. konsekwentnie poprawiają komfort obsługi osób podróżujących koleją w regionie, nie tylko w dużych miastach, ale także w mniejszych miejscowościach – zaznacza Przemysław Zieliński.

Od grudnia 2023 roku podróżni wsiadają do pociągów z nowych przystanków Grudziądz Tuszewo (linia kolejowa nr 207 Toruń Wschodni – Malbork) oraz Tuchola Rudzki Most (linia kolejowa nr 208 Działdowo - Chojnice).

- Przystanek w Grudziądzu zwiększył możliwości podróży w kierunku Kwidzyna, Malborka oraz Trójmiasta, a z nowego peronu w Tucholi można wsiąść do pociągów w kierunku Chojnic i Bydgoszczy. Na nowych, wysokich peronach są wiaty i ławki oraz tablice informacyjne i energooszczędne oświetlenie. Ułatwieniem dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się są wygodne pochylnie oraz ścieżki naprowadzające w nawierzchni peronów. Wartość prac wyniosła w sumie 6,1 mln zł netto, a środki pochodziły z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” – informuje Przemysław Zieliński.

Tyle kosztowała poprawa warunków na stacjach PKP w Kujawsko-Pomorskiem w 2023 roku

W 2023 roku na poprawę komfortu obsługi podróżnych na peronach w województwie kujawsko – pomorskim PLK S.A. przeznaczyły blisko 350 tys. zł netto ze środków budżetowych. To środki przeznaczone na nowe wiaty, oznakowanie czy montowanie rozkładów jazdy.

- Nowe wiaty w liczbie 8 sztuk chronią podróżnych przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi m.in. w Lubiczu, Bursztynowie i Konojadach. Wymieniono i uzupełniono oznakowanie, zapew niające właściwą orientację na stacjach i przystankach, m.in. w Serocku, Mogilnie i Inowrocławiu. Zamontowano tablice z nazwą stacji lub przystanku, numerami peronów oraz torów – łącznie 19 sztuk. Zamontowano także 6 gablot na rozkłady jazdy i istotne informacje dla podróżujących koleją, m.in. w Bydgoszczy Osowej Górze i Inowrocławiu Rąbinku – wylicza Przemysław Zieliński.

We Włocławku trwa przebudowa peronu nr 2. Prace mają zakończyć się w połowie 2024 roku.

Na dworcu PKP we Włocławku trwa przebudowa peronu nr 2. Kied...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wloclawek.naszemiasto.pl Nasze Miasto