Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kończy się budowa alternatywnego połączenia Michelina z os. Południe we Włocławku. Co dalej z Szosą Brzeską? Zdjęcia, wideo

Renata Brzostowska
Renata Brzostowska
Wideo
od 16 lat
W środę (6 marca 2024 roku) Marek Wojtkowski, prezydent Włocławka poinformował o postępie prac, jakie trwają na odcinku leśnym tzw. alternatywy dla Michelina oraz o złożeniu pisma do Ministerstwa Infrastruktury z prośbą o przebudowę Drogi Krajowej nr 62 aż do zjazdu w Pikutkowie. Szczegóły, zdjęcia.

Podczas spotkania z dziennikarzami, w środę (6 marca 2024 roku) Marek Wojtkowski, prezydent Włocławka poinformowała o przebiegu prac i przewidywanym terminie oddania drogi stanowiącej alternatywne połączenie osiedla Michelin z osiedlem Południe, oraz o złożeniu pisma do Ministerstwa Infrastruktury z prośbą o przebudowę odcinka łączącego Włocławek z węzłem autostradowym w Pikutkowie.

- Zmiany infrastrukturalne i inwestycje, to jeden z kluczowych programów na kolejną kadencję, ale nie tylko, ponieważ niektóre rzeczy się już dzieją. To rondo zostało już całkowicie przebudowane, wybudowane zostało również przedłużenie ulicy Wiejskiej. Od kilku lat toczyła się dyskusja dotycząca alternatywnego połączenia z Michelinem. Te prace się dzieją. Droga, która jest przebudowywana z ciągami pieszo rowerowymi będzie prowadzić najpierw do ulicy Letniej, a później do ronda przy Biedronce. W ten sposób mieszkańcy osiedla Michelin, osoby dojeżdżające od strony Kruszyna i Nowej Wsi, zyskają nowe i niezależne połączenie z os. Południe i ulicą Toruńską - mówił pod czas konferencji prasowej zorganizowanej przy rondzie turbinowym na Szosie Brzeskiej Marek Wojtkowski, prezydent Włocławka.

Trwa budowa alternatywnego połączenia Michelina z os. Południe

Na odcinku leśnym drogi stanowiącej alternatywne połączenie osiedla Michelin z osiedlem Południe obecnie układane są chodniki i przebudowywana jest droga rowerowa. Inwestycja powinna być gotowa do końca czerwca. Jak zapewnia prezydent Włocławka na chwilę obecną ten termin nie jest zagrożony.

Władze Włocławka złożyły pismo do Ministerstwa Infrastruktury z prośbą o przebudowę odcinka łączącego Włocławek z węzłem autostradowym w Pikutkowie
Władze Włocławka złożyły pismo do Ministerstwa Infrastruktury z prośbą o przebudowę odcinka łączącego Włocławek z węzłem autostradowym w Pikutkowie Katarzyna Renata Brzostowska

Władze Włocławka wnioskują o dalszą przebudowę Szosy Brzeskiej, aż do Pikutkowa

Podczas konferencji włodarz naszego miasta przedstawił również pismo, które 22 lutego 2024 roku wystosował do Dariusza Klimczaka, Ministra Infrastruktury, dotyczące przebudowy drogi krajowej 62 na odcinku łączącym Włocławek z węzłem autostradowym w Pikutkowie.

- Mam przed sobą pismo, które wystosowałem 22 lutego tego roku, do Ministra Infrastruktury Dariusza Klimczaka. Zależy nam na tym, aby Włocławek uzyskał szybkie i bezpieczne, dwupasmowe połączenie od ronda Falbanki aż do zjazdu w Pikutkowie. Z uwagi na to, że jest to droga krajowa nr 62, jest to zadanie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i Ministerstwa Infrastruktury, takie pisma wysyłaliśmy co pół roku. (...) Będę starał się zrobić wszystko, aby w budżecie na 2025 rok takie zadanie zostało wpisane - podkreślił prezydent Włocławka.

Trwa głosowanie...

Czy Włocławek potrzebuje trzeciego mostu przez Wisłę?

NM Włocławek

Włocławski samorząd podjął działania zmierzające do realizacji przebudowy drogi krajowej nr 62 relacji Strzelno – Siemiatycze, przebiegającej przez teren miasta Włocławek na odcinku od ronda Falbanka (połączenie z drogą wojewódzką nr 317) do granicy miasta Włocławek w kierunku Strzelna.

Głównymi założeniami projektowanymi jakie zostały przyjęte przy wykonywaniu projektu na wspomnianą przebudowę są:

  • klasa drogi GP kolizyjna;

  • przekrój jezdni 2x2 (z pasem rozdziału - zieleni);

  • jezdnia dostosowana do ruchu tranzytowego;

  • szerokość pasa ruchu min. 3,5 m

  • rozbudowa ronda Falbanka celem poprawy bezpieczeństwa oraz ujednolicenia połączenia ronda z Szosą Brzeską;

  • wykonanie ciągów pieszych o szerokości 2,0 m;

  • wykonanie drogi rowerowej o szerokości min. 2,0 m;

  • ciągi piesze oraz droga rowerowa odseparowane od jezdni po jednej ze stron głównej arterii;

  • dedykowane oświetlenie drogowe dla Szosy Brzeskiej oraz ciągów niechronionych uczestników ruchu drogowego, a także asymetryczne doświetlenie przejść dla pieszych oraz przejazdów rowerowych,

Zobaczcie zdjęcia

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wloclawek.naszemiasto.pl Nasze Miasto